Friday 5 August 2011

Kisah Benar pertemuan ayah dan anak melalui google

Dr. Scott Becker,seorang lelaki yang bermukim di Atlanta,Amerika Syarikat,bertemu dengan puterinya yang telah terpisah selama 30 tahun melalui Google.Dr.Scott Becker telah membuat sebuah halaman website sederhana,tanpa foto ataupun design.

Website itu hanya mengirimkan pesan kerinduan dari Becker untuk puterinya,April,dengan salah satu frasa yang ada bertuliskan "Scott Becker Looking For April"."Dear April,aku adalah ayahmu dan aku sangat ingin berjumpa denganmu, demikian tulisan yang tertera di halaman website tersebut.

Website tersebut telah dibuat Becker sejak 10 tahun lalu dengan harapan suatu ketika,April bakal menemui dirinya melalui internet.Seperti dikutip oleh AOL,terakhir kali Becker bertemu dengan April adalah ketika dia masih bayi.

Mereka terpisah setelah istri Becker,entah mengapa,membawa April pergi sesaat sesudah April lahir.mungkin sudah takdir lalu April pun mencari di Google dgn menaip tepat  "Scott Becker Looking For April".

Rupanya dia sudah berkali-kali mencari nama ayahnya di internet namun selalu gagal sampai akhirnya dia mencuba menggunakan frasa tersebut dan bejayal.Akhirnya setelah berhubungan melalui  e-mail,mereka pun bertemu kembali di dunia nyata sesudah 3 dekad berpisah.

April pun merasa terharu dapat menjumpai ayahnya kembali."Sebelumnya aku merasa tidak lengkap,namun kini aku merasakan damai",demikian kata April. sun.co.cc

(latifah cha)
p/s : bukan setakat leh cari psgn je dlm internet ni, hubungan yg telah lama terputus pun masih leh cari juga insyallah dgn takdirNya..


No comments:

Post a Comment