Monday 20 June 2011

Koleksi Kajian oleh Dato' Dr Fadzilah Kamsah keatas Perempuan

1.  Wanita TIDAK MAMPU berkongsi kasih. Maknanya dia xboleh menyangi 2 lelaki serentak. klu dia syg suami dia xmungkin ade llaki lain dpt ketuk pintu hati dia. klu ade lllaki lain, maknanya dia dh xsayang suami dia. MASALAHNYA, dia ingat hati llaki ni pn sama!! Llaki TIDAK SAMA, mrk mampu menyayangi lebih dari sorang pompuan dlm hati dia serentak. Bkn aku ckp, Dr. Fadzilah yg ckp...


2. Orang pompuan menggunakan kedua-dua belah otak secara serentak. Maknanya dia boleh memikirkan benda2 rasional, kreatif, seni, angka, fakta, emosi dalam satu masa. AKIBATNYA, mereka ini mudah BERBELAH BAGI dan MENUKAR FIKIRAN dalam membuat keputusan. Contoh, tentang kawen. Bila ikut emosi dia akan kate ok lah nak kawen segera. tp kemudian, bila dia gunakan otak rasional dia akan memikirkan macam2 keperluan hingga dia xjadi nk kawen awal. Oleh itu dinasihatkan mereka ini banyak melakukan solat istikharaf bagi memohon petujuk dari Allah sebelum membuat keputusan.



3. Dalam SEHARI, kuota bercakap orang pompuan adalah 3x GANDA daripada Lelaki iaitu 36,000 patah perkataan sehari. Oleh itu, klu xcukup bercakap dipejabat, mereka akan bawak balik kuato ini ke rumah untuk dihabiskan. Dari kajian juga, jika kuota ini sering tidak dipenuhi, orang pompuan akan mudah jatuh sakit dan depresi!!! Sebab tu, isteri2 sering memaksa suami mereka untuk berbual ataupun membebel!!!

No comments:

Post a Comment