Friday 9 December 2011

Pembetulan Fakta Sejarah Sirah Rasullullah??

Dengan izin dan kurnia Allah s.w.t., penulis buku ini telah mendakwa terdapat kekeliruan yang dicipta oleh golongan Syiah di dalam buku-buku yang telah ditulis pada 13 abad yang lalu. Beliau telah membuktikan bahawa:

(1) Saidatina ‘Aishah r.a. telah berkahwin pada usia yang sesuai iaitu 16 tahun (bukannya enam tahun), dan mula tinggal bersama suaminya s.a.w. ketika umurnya 19 tahun (bukannya sembilan tahun) selepas peristiwa Hijrah ke Madinah.

(2) Umur Saidatina Khadijah r.a. adalah 25 tahun (bukannya 40 tahun ) semasa beliau mengahwini Nabi Muhammad s.a.w. yang mana pada ketika itu juga turut berumur 25 tahun. Khadijah r.a. bukanlah seorang wanita yang tua semasa berkahwin dengan Rasullullah s.a.w., malah kedua-duanya adalah sebaya. Nabi s.a.w. telah melalui zaman mudanya bersama dengan seorang wanita sebaya di mana mereka memperoleh empat orang anak perempuan dan tiga orang anak lelaki. Mereka saling menyayangi dan menghormati satu sama lain, dan menikmati kebahagiaan hidup bersama.

(3) Anak perempuan Nabi s.a.w., Saidatina Fatimah r.a. telah dilahirkan di Mekah sebelum Nabi dilantik sebagai rasul, dan telah berkahwin dengan Saidina Ali r.a. di Madinah pada usia yang sesuai iaitu 19 tahun (bukannya sembilan tahun).

Juga boleh download ebook berkaita isu ini di:
http://www.scribd.com/doc/6406944/PEMURNIAAN-SEJARAH

KOMEN2 PEMBACA LAIN :
    • Firdaus Wadzir sejarah mle brubah jdi btul sbab zaman skarang orang kapir ckap nabi kte pedophile tu la..pdahal x pon..trime jela fakta ni..sbab mnukar sejarah termasuk dlam setan pnye rncangan
      Kayrol Anuar خير الأنوار kerana golongan syiah sgt membenci Rasulullah s.a.w serta sahabt2 baginda.. kerana itu mereka tidak menerima sunnah Nabi dan mgambil al-Quan sahaj sbgai panduan
    • Khairi Al Khawarizmean kekeliruan syiah dari zaman saidina usman bin affan r.a sehingga hari ini..bermacam2 ikhtiar di lakukan utk memecah belahkan umah..
    • Hazrul Rahim Korang cari Sirah Nabawi karangan Ibn Hisyam.. Yg itu diperakui para ulama muktabar..
    • Muhamad Syihabuddin iye btl 2,,hadis psl aisyah kwin gan nabi umur 9 thn adlh utk membenarkan perkawinan mutaah pemimpin syiah,,wallahualam,,,
    • Nizam Masjuni kalau kawin umur 9thn maka xlayaklah saidatina aishah polow perang...sbb nabi syaratkan pmpuan kalau nk pi perang kena umur cukup.try cr hasil kajian ini..aku dah lupa tajuknya.tp yg fakta bukan 9tahun.
    • Syabab Musafir Kasih dua2 pun boleh diterima...ada byk bukti sejarah lain pun..yang mengkaji boleh kata umur Siti Khadijah sebaya Nabi SAW. tapi kita yang tak mengkaji boleh je terima fakta yg telah kita tahu sejak kecil dan belajar sejak sekolah. tade masalah. tidak ada istilah Nabi SAW kahwini Aisyah di umur beliau masih muda adalah satu kebobrokan agama Islam melainkan ada hikmah di sebaliknya.
    • Azizul Phzy syiah nie musuh Ahli Sunnah... dekat negara Arab tuh ramai da dye bunuh Ahli Sunnah... dan kat sane sesiape yg bername Umar , Aisyah , Abu Bakar dan Uthman.. akan dibunuh serta merte... btol2 dahsyat dowg nie....
    • ‎1. Al-Imam ‘Amir Asy-Sya ’bi berkata: “Aku tidak pernah melihat kaum yang lebih dungu dari Syi ’ah. ” (As-Sunnah , 2/ 549, karya Abdullah bin Al-Imam Ahmad)

      2. Al-Imam Sufyan Ats-Tsauri ketika ditanya tentang seorang yang mencela Abu Bakr... dan
      ‘ Umar, beliau berkata: “Ia telah kafir kepada Allah.”
      Kemudian ditanya: “Apakah kitamenshalatinya (bila meninggal dunia) ?” Beliau berkata: “Tidak , tiada kehormatan (baginya)” (Siyar A’ lamin Nubala, 7/253 )

      3. Al-Imam Malik ketika ditanyatentang mereka (Syiah Rafidhah) beliau berkata: “Jangan kamu berbincang dengan mereka dan jangan pula meriwayatkan dari mereka, karena sungguh mereka itu selalu berdusta. ” (Mizanul I’ tidal, 2/ 27-28, karya Al-Imam Adz-Dzahabi)

      4. Al-Imam Asy-Syafi ’i berkata:“Aku belum pernah tahu adayang melebihi Rafidhah dalam
      persaksian palsu. ”(Mizanul I’ tidal, 2/ 27-28, karya Al-Imam Adz-Dzahabi)

      5. Al-Buwaitiy (murid Imam Syafi'i) bertanya kepada Imam Syafi'i, “ Bolehkah aku shalat di belakang orang Syiah?”Imam Syafi'i berkata, “Jangan shalat di belakang orang Syi'ah, orang Qadariyyah, dan orang Murji'ah ”Lalu Al-Buwaitiy bertanya tentang sifat-sifat mereka, Lalu Imam Syafi'i menyifatkan, “Siapa saja yang mengatakan Abu Bakr dan Umar bukan imam, maka dia Syi'ah ”.(Siyar A’ lam Al-Nubala 10/31)

      6. Al-Imam Ahmad bin Hanbal berkata: “Aku tidak melihat dia
      (orang yang mencela Abu Bakr,‘ Umar, dan ‘Aisyah ) itu orangIslam.” (As- Sunnah, 1/493 , karya Al-Khallal)

      7. Al-Imam Al-Bukhari berkata:“ Bagiku sama saja apakah aku shalat di belakang Jahmi, dan
      Rafidhi atau di belakang Yahudi dan Nashara (yakni sama- sama tidak boleh -red). Mereka tidak boleh diberi salam, tidak dikunjungi ketika sakit, tidak dinikahkan, tidak dijadikan saksi, dan tidak dimakan sembelihan mereka. ” (Khalqu Af’ alil ‘Ibad, hal. 125)

      8. Al-Imam Abu Zur’ah Ar- Razi berkata: “Jika engkau melihat orang yang mencela salah satu
      dari shahabat Rasulullah, maka ketahuilah bahwa ia seorang zindiq. Yang demikian itu karena Rasul bagi kita haq, dan Al Qur ’an haq, dan sesungguhnya yang menyampaikan Al Qur’an
      dan As Sunnah adalah para shahabat Rasulullah. Sungguh mereka mencela para saksi kita
      (para shahabat) dengan tujuan untuk meniadakan Al Qur ’an dan As Sunnah. Mereka (Rafidhah) lebih pantas untuk dicela dan mereka adalah zanadiqah. ” (Al-Kifayah, hal. 49, karya Al-Khathib Al-Baghdad )

    • Syafiq Onne Wallahualam .Hanya Allah yg Maha Mengetahui .Kita hanya berdoa untuk kesejahteraan Nabi Muhammad S.A.W, para sahabat ,keluarga baginda ,ulama ulama terdahulu , serta umat2 Islam .

    • อับดุลซาตาร์ มูฮัมหมัด Saya setuju dgn fakta ini. Saya pernah baca kitab 'tarikh tobari' yg merupakan kitab sirah muktabar. Ia menjelaskan golongan syiah memalsukan fakta sirah demi mengagungkan saiyidina Ali r.a. Dan menghina Rasul.
    • อับดุลซาตาร์ มูฮัมหมัด Fakta mengenai Rasul berhijrah waktu mlm juga adalah dari syiah. Rasul berhijrah di waktu siang, dan ada hadis soheh mengenainya. Tiada 1 hadis pun menceritakan peristiwa Ali mengganti tempat tidur Rasul.
    • อับดุลซาตาร์ มูฮัมหมัด Kita wajib memuliakan Rasul dan juga semua para sahabat tapi kita dilarang mengutamakan para sahabat dari Rasul.
    • อับดุลซาตาร์ มูฮัมหมัด Tetapi syiah akan buat apa sahaja demi memuliakan Ali dan Hasan serta Husain, sehingga sanggup memalsukan fakta
    • Isaki O' Maior bukan dri zaman khalifa usman tpi sejak peperangan siffin mase khalifa saidina ali....... tentera Saidina Ali bertempur sengit dengan tentera Umaiyah..apabila umaiyah hampir tewas ..Amr Bin As mengangkat Al Quran dan berkata 'mari kita berunding dengan kitab Allah'..Saidina Ali menerima perundingan itu ttapi tenteranye tidk setuju dan menyebabkan tenteranye terbahagi kepada 3 puak iaitu murjiah,syiah dan khawarij...

No comments:

Post a Comment